Doustny Apiksaban w leczeniu ostrej zakrzepowej żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej AD 7

Wskaźniki zdarzeń niepożądanych, w tym wzrosty w testach czynności wątroby, były podobne w dwóch grupach leczenia (tabela 2 i tabela S2 w dodatkowym dodatku). Dyskusja
W leczeniu ostrej żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej badanie AMPLIFY wykazało, że ustalony schemat dawkowania doustnego apiksabanu był równie skuteczny jak konwencjonalne leczenie składające się z enoksaparyny, a następnie warfaryny i było związane z klinicznie istotnym zmniejszeniem o 69% dużego krwawienia.
Odkrycia te dodają dowodów, że nowe doustne leki przeciwzakrzepowe są prostą alternatywą dla konwencjonalnej terapii pacjentów z ostrą żylną chorobą zakrzepowo-zatorową3,4,11 i rozwiązują niektóre utrzymujące się pytania kliniczne. Jedno pytanie dotyczy skuteczności tych środków u pacjentów z zatorowością płucną lub z rozległą żylną chorobą zakrzepowo-zatorową. Skuteczność apiksabanu u pacjentów z zatorowością płucną była podobna do skuteczności u pacjentów z zakrzepicą żył głębokich, a względny efekt utrzymywał się u około 40% pacjentów, u których występowała rozległa choroba. Drugie pytanie dotyczy skuteczności i bezpieczeństwa nowych leków w stosunku do dobrze kontrolowanej terapii warfaryną.12 Nawet w ośrodkach badawczych, w których średni czas w zakresie terapeutycznym z warfaryną przekraczał 68%, skuteczność i zmniejszenie poważnego krwawienia za pomocą apiksabanu były zgodne z ogólnymi ustaleniami.
Kilka aspektów badania wzmacnia zasadność naszych ustaleń. Skuteczność i bezpieczeństwo stosowania apiksabanu były stałe w szerokim zakresie podgrup, w tym w oparciu o klinicznie ważne cechy, takie jak wiek dłuższy niż 75 lat, masę ciała większą niż 100 kg, stosowanie parenteralnego leczenia antykoagulantem przed randomizacją, oraz czas trwania takiego leczenia. Zmniejszeniu częstości krwawień towarzyszyło zmniejszenie istotnego klinicznie krwawienia, które dostarcza dalszych dowodów na bezpieczeństwo stosowania tego schematu apiksabanu.
Siła metodologiczna badania obejmuje minimalizację stronniczości z projektem podwójnie ślepej próby, identyczne śledzenie wszystkich pacjentów i centralne orzeczenie wszystkich zdarzeń wynikowych. Realizacja badań była rygorystyczna, z minimalną stratą do obserwacji, niewielu pacjentów wycofujących zgodę, dobrą przynależność do badanego leku i dobrze zarządzaną terapią warfaryną.
Wyniki tego badania mogą być generalizowane. Zrekrutowaliśmy szerokie spektrum pacjentów, z których większość miała niesprowokowaną żylną chorobę zakrzepowo-zatorową, a odsetek dużych krwawień i istotnych klinicznie krwawień za pomocą warfaryny był podobny do tych odnotowanych w innych badaniach. 4,11 Jednak potrzebne są dodatkowe informacje na temat skuteczności i bezpieczeństwa stosowania apiksabanu u pacjentów z nowotworem, niską masą ciała lub klirensem kreatyniny poniżej 50 ml na minutę.
Na podstawie wyników tego badania, razem z wynikami Apixabanu w rozszerzonym leczeniu zakrzepicy żył głębokich i zatoru płucnego, 5 apiksaban dostarczyło prosty, skuteczny i bezpieczny reżim dla początkowego i długotrwałego leczenia żylnego. choroba zakrzepowo-zatorowa.
[więcej w: nefrolog, dentysta Kraków, stomatologia katowice ]