Najsolidniejsze z tych podstaw, a wiec najbardziej przekonywajace argumenty, znajduja sie w teorii potrzeb

Najsolidniejsze z tych podstaw, a więc najbardziej przekonywające argumenty, znajdują się w teorii potrzeb. Elementarne wykształcenie wystarczy dla zrozumienia, że jak z podziału pracy i współzależności ekonomicznej wynika konieczność zaspokajania własnych potrzeb materialnych przez wytwarzanie dóbr dla innych, tak z faktu współżycia wynika racjonalność zaspokajania potrzeb własnych przez zaspokojenie cudzych. Trudno wzruszeniem ramion zbyć uwagę, że poza miłością – i to na dłuższą metę tylko rodzicielską – zaspokojenie większości potrzeb dokonuje się poprzez wymianę usług i dóbr. Powstaje pytanie, czy – względnie w jakim zakresie – możliwe jest kształcenie potrzeb całych grup, całych społeczeństw. Jeśli w USA wydaje się na reklamę kilkanaście tysięcy milionów dolarów rocznie, to widocznie reklama jest skuteczna. Jasne, że jest to reklama stwarzająca zapotrzebowanie tylko na dobra materialne, ale odwołuje się przy tym do psychic znych akompaniamentów konsumpcji: nie nalega: „Jedzcie więcej”, ale głosi: „Wytworny dżentelmen zaczyna obiad od homara przyrządzonego przez smak”. Nikt jeszcze nie przeznaczył podobnych sum na 192 95 kształtowanie potrzeb i ich stylu dla celów nie służących businessowi, lecz przypuszczam, że gdyby taki trud podjęto, to już dziś dałby on efekty. A cóż dopiero w przyszłości! Przy obecnych postępach psychologii, przy fantastycznym rozwoju środków masowego przekazu i techniki reklamy wydaje się, że niedługo będziemy mogli skutecznie oddziaływać na potrzeby całych społeczeństw. Możliwość ogromna, która – jak wszystkie ludzkie możliwości – jest porywająca i niepokojąca. [hasła pokrewne: stomatologia estetyczna, stomatologia Kraków, Stomatolog Kraków ]

Powiązane tematy z artykułem: Stomatolog Kraków stomatologia estetyczna stomatologia Kraków