Redefinicja nadciśnienia tętniczego – ocena nowych wytycznych dotyczących ciśnienia krwi cd

Chociaż doceniamy tę koncepcję, problem z jednym ciśnieniem krwi jest uniwersalny. Chociaż nowa wytyczna obniża cel dotyczący ciśnienia krwi dla osób po 65 roku życia, sugeruje, że 30-latkowie i 80-latkowie powinni mieć ten sam cel. Osiągnięcie tego celu jest niemożliwe dla wielu osób, szczególnie tych o słabej podatności naczyniowej (tj. Ciśnieniach pulsu powyżej 80 do 90 mm Hg), którzy zwykle mają zawroty głowy i słabą mentację, ponieważ ich skurczowe ciśnienie krwi zbliża się do 140 mm Hg. Ponadto nowe wytyczne nie uwzględniają izolowanego nadciśnienia skurczowego, które jest poważnym problemem u wielu osób po 70. roku życia. Skupia się jedynie na wartości ciśnienia skurczowego krwi poniżej 130 mm Hg, ignorując ciśnienie rozkurczowe i jego kontrolę. Rozsądnie jest pominąć wskazówki dotyczące obniżenia rozkurczowego ciśnienia krwi, szczególnie u osób chorych na cukrzycę, i po prostu zalecić stosowanie oceny klinicznej. Jednak dane z wielu badań zarówno u pacjentów z cukrzycą, jak iu osób z udokumentowaną chorobą wieńcową, łączą ciśnienie krwi rozkurczowej poniżej 60 mm Hg z podwyższonym ryzykiem choroby niedokrwiennej serca i postępującej choroby nerek. [4]
Podstawową zmianą zaleceń dotyczących leczenia farmakologicznego jest eliminacja beta-blokerów z leczenia pierwszego rzutu u pacjentów z pierwotnym nadciśnieniem tętniczym i brak współistniejących stanów wymagających leczenia beta-adrenolitycznego. Chociaż próby nadciśnienia tętniczego z zastosowaniem beta-blokerów nie wykazały korzyści w postaci śmiertelności, wybrany środek, atenolol, wymaga podawania dwa razy dziennie, a próby te były stosowane tylko raz dziennie. Niektórzy (ogólnie młodsi) pacjenci są bardziej hiperadrenergiczni niż inni, co objawia się wysoką częstością akcji serca i mogą mieć doskonałą odpowiedź ciśnienia krwi z odpowiednio stosowanymi beta-blokerami.
Zindywidualizowane podejście do nadciśnienia może pomóc w określeniu najlepszego wyboru terapii pierwszego rzutu. Na przykład pacjenci z rozszerzeniem objętości mogą być najlepiej leczeni początkowo długodziałającym diuretykiem tiazydowym; pacjentów otyłych, z zespołem metabolicznym lub cukrzycą, z blokerem reniny-angiotensyny lub antagonistą wapnia; i tych, którzy są hiperadrenergiczni, z antagonistą wapnia ograniczającym rytm serca, takim jak diltiazem lub beta-bloker. Chociaż szczegółowe omówienie zindywidualizowanej terapii może wykraczać poza ogólne wytyczne, możliwe jest uwzględnienie ogólnych profili pacjentów w zalecaniu skuteczniejszych sposobów obniżania ciśnienia krwi.5
Ostatecznie, chociaż wytyczne rozszerzają się na JNC7 w użyteczny sposób, problematyczne jest przesunięcie progu dla nadciśnienia na 130/80 mm Hg. Niektóre osoby z ciśnieniem krwi od 130 do 139/80 do 89 mm Hg, u których występuje większe ryzyko sercowo-naczyniowe, mogą skorzystać z wcześniejszej interwencji, ale chociaż takie szerokie podejście może być w porządku z punktu widzenia zdrowia publicznego, mogłoby to przeciążyć naszą podstawową opiekę lekarz pracujący. Właściwy pomiar ciśnienia krwi jest krytyczny, ale czasochłonny. Niezamierzona konsekwencja może oznaczać, że wiele osób, obecnie oznaczanych jako pacjenci z nadciśnieniem, otrzymuje terapię farmakologiczną, która prawdopodobnie nie zapewni korzyści z uwagi na ich niskie bezwzględne ryzyko, a zatem mogą wystąpić niepotrzebne niepożądane zdarzenia.
Wreszcie bezwzględne ryzyko jest ważnym wyznacznikiem potrzeby leczenia
[hasła pokrewne: Stomatolog Kraków, stomatologia cennik, stomatolog zielona góra ]

Powiązane tematy z artykułem: Stomatolog Kraków stomatolog zielona góra stomatologia cennik