Zachęty finansowe i podatne populacje – czy alternatywne modele płatności będą pomocne czy boli cd

Taka redystrybucja jest niesprawiedliwa dla klinicystów i pacjentów i nie jest właściwą drogą. Po drugie, w przypadkach, w których korekta ryzyka jest niewystarczająca, aby umożliwić rzetelne porównanie między dostawcami, APM mogą oceniać uczestników pod względem poprawy, a nie wyłącznie osiągnięć. Jeśli jedna praktyka lekarska służy do zamożnej populacji niskiego ryzyka, a inna służy zubożałej populacji wysokiego ryzyka, może być niemożliwe, aby dość porównać wskaźniki przyjmowania dwóch grup w odniesieniu do cukrzycy, biorąc pod uwagę ograniczone informacje dostępne w danych dotyczących roszczeń administracyjnych. Obie praktyki mogą jednak zostać nagrodzone za udoskonalenie, a także posiadać odpowiednie zasoby i wsparcie w tym zakresie. Takie podejście może przyczynić się do poprawy jakości bez karania praktyk służących bardziej złożonym populacjom i może zostać wdrożone w ramach tworzenia przepisów, a nie wymagać prawodawstwa w wielu obecnych APM.
Po trzecie, APM mogą nagradzać poprawę jakości proporcjonalnie, zamiast przyjmować podejście wszystko albo nic . Obecnie lekarz podstawowej opieki zdrowotnej, który pomaga pacjentowi z niepowikłanym nadciśnieniem, aby obniżyć jej skurczowe ciśnienie krwi z 145 do 140 mm Hg, osiągnąłby miarę jakości ciśnienia krwi pod kontrolą , ale lekarza, który pomaga pacjentowi z przewlekłą chorobą nerek i cukrzyca obniża jego ciśnienie krwi z 190 do 145 mm Hg – osiągnięcie o znacznie głębszych konsekwencjach klinicznych – nie otrzyma kredytu. Zgodnie z metodą opartą na proporcjonalnym ulepszaniu, klinicyści mieliby motywację do skupienia się na pacjentach, których warunki miały najwięcej możliwości poprawy. Taki system wymagałby bardziej wyrafinowanego podejścia do pomiaru jakości, ale ponieważ w coraz większym stopniu dbamy o zdrowie populacji i gromadzimy więcej danych drogą elektroniczną, jest to niezbędna i coraz bardziej realna propozycja.
Po czwarte, jeśli naprawdę chcemy, aby APM skupiały się na najsłabszych spośród nas, powinniśmy je zaprojektować tak, aby to zrobiły. Moglibyśmy powiązać płatności z działaniami, które badają dostęp do opieki wśród dwojakich zapisanych beneficjentów, lub wyniki szczególnie wśród populacji wysokiego ryzyka lub zmniejszenie różnic. W ten sposób wykorzystanoby zachęty finansowe do poprawy sytuacji w społeczeństwach, które najbardziej tego potrzebują.
Im dalej zbliżamy się do APM z zachętami finansowymi, które zachęcają usługodawców do innowacji, odpowiadają na potrzeby społeczne wpływające na zdrowie i zasadniczo zmieniają sposób, w jaki zapewniamy opiekę, tym lepiej dla naszych najbardziej wrażliwych pacjentów. Podczas gdy niektóre organizacje mogą kierować się nakazem moralnym, aby zająć się społecznymi uwarunkowaniami zdrowia, zachęty finansowe mogą przekonać organizacje, które w innym przypadku mogłyby nie skoncentrować się na swoich najbardziej potrzebujących klientach. Jeśli jednak wprowadzimy takie zachęty bez bacznej uwagi, w jaki sposób APM wpływają na dostawców, którzy obsługują podatne na zagrożenia populacje, ryzykujemy, że wyrządzimy więcej szkód niż pożytku. W miarę rozprzestrzeniania się APM będziemy musieli krytycznie rozpatrzyć te problemy i dokładnie śledzić efekty programów.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Formularze ujawnień dostarczone przez autora są dostępne pod adresem.
Author Affiliations
Z Departamentu Medycyny, Oddziału Kardiologicznego, Washington University School of Medicine, St Louis.

Materiał uzupełniający
Referencje (5)
1. Piosenka Z, Rose S, Chernew ME, Safran DG. Niższe lub wyższe populacje w Alternatywnym Kontrakcie na Jakość: lepsza jakość i podobne wydatki. Health Aff (Millwood) 2017; 36: 74-82.
Crossref Medline
2. Colla CH, Wennberg DE, Meara E, i in. Wydatki na różnice związane z demonstracją lekarską grupy Medicare Physician Group. JAMA 2012; 308: 1015-1023.
Crossref Medline
3. Biuro Asystenta Sekretarza ds. Planowania i Oceny. Raport do Kongresu: czynniki ryzyka społecznego i wydajność w ramach programów zakupów opartych na wartości. Waszyngton, DC: Departament Zdrowia i Opieki Społecznej, grudzień 2016 r.

4. McWilliams JM, Chernew ME, Landon BE. Oszczędności w programie Medicare ACO nie są związane z możliwymi do uniknięcia hospitalizacjami lub koncentrują się wśród pacjentów wysokiego ryzyka. Health Aff (Millwood) 2017; 36: 2085-2093.
Crossref Medline
5. Hannan EL, Zhong Y, Walford G, i in. Niedostateczne wykorzystanie przezskórnej interwencji wieńcowej w przypadku zawału mięśnia sercowego z uniesieniem odcinka ST u pacjentów z Medicaid w stosunku do prywatnych pacjentów ubezpieczeniowych. J Interv Cardiol 2013; 26: 470-481.
Medline
Zamknij odniesienia
Komentarze (3)
[hasła pokrewne: stomatologia cennik, stomatologia implanty, magnesy ferrytowe ]