Zdyskredytowane leki dla potrzebujących pacjentów i szpitali – Zrozumienie debaty 340B

W dniu listopada 2017 r. Centra Medicare i Medicaid Services (CMS) sfinalizowały swoją zasadę w zakresie zmniejszania płatności w ramach Medicare Part B dla szpitali ambulatoryjnych na leki na receptę w ramach programu cen narkotyków 340B. Zamiast zwrotu szpitali po średniej cenie sprzedaży (ASP) plus 6%, CMS będzie teraz zwracać na ASP minus 22,5%, zmniejszając wydatki o około 1,6 miliarda dolarów w 2018 roku. Chociaż te planowane cięcia zostały docenione przez grupy pacjentów i farmaceutów przemysł jako sposób na ograniczenie nadużyć programu 340B i obniżenie kosztów z własnej kieszeni, nie zostały dobrze przyjęte przez szpitale. Kontrowersje wokół programu 340B są tak samo skomplikowane, jak sam program, a nowa polityka płatności jest ostatnim rozdziałem dramatu, który rozgrywa się od lat. Program 340B umożliwia wybrane szpitale, kliniki i ośrodki zdrowia, które służą nieproporcjonalnie dużej liczbie potrzebujących pacjentów do zakupu leków na receptę po obniżonych cenach. Program został ustanowiony przez Veterans Health Care Act z 1992 r., W odpowiedzi, jak na ironię, na wzrost cen leków dla dostawców bezpieczeństwa netto w wyniku Programu Rabatowego Medicaid z 1990 r.1 Zniżki 340B są obliczane przez Health Resources i usług administracji (HRSA) według formuł podobnych do tych stosowanych w Medicaid. Komisja Doradcza ds. Płatności Medicare szacuje, że średnia zniżka wynosi co najmniej 22,5% od ASP na leki
To, co napędza kontrowersje 340B, to fakt, że podczas gdy kwalifikujące się podmioty mogą kupować leki z głębokim rabatem, są one refundowane przez płatników przy znacznie wyższych stawkach. Przed stycznia 2018 r. Medicare, na przykład, zwrócił szpitalom ambulatoryjnym 340B i innym niż 340B taką samą kwotę za dany lek, nawet jeśli te pierwsze mogły kupować leki po znacznych rabatach. W związku z tym szpitale mogą zarabiać duże zyski poprzez wydawanie tych leków. Ponadto szpitale często kwalifikują się do 340B ze względu na ich status jako szpitala nieproporcjonalnie dzielonego (DSH), które są zdefiniowane jako takie na podstawie ich mieszanki pacjentów hospitalizowanych, a nie ambulatoryjnych. Ponieważ szpital jest podmiotem kwalifikującym się do zakupów 340B, pacjenci widziani w ambulatorium należącym do tego szpitala mogą otrzymywać leki ze zniżką, rozliczane w pełnej cenie do swojego ubezpieczyciela. Krytycy twierdzą, że szpitale częściowo kupiły praktyki społecznościowe – aby rozszerzyć swój ślad w bogatszych dzielnicach, aby zyskać z programu 340B.3 Analiza Desai i McWilliamsa na temat wpływu programu 340B na konsolidację szpitala-lekarza ( strony 539-48) popiera ten spór.
Szpitale postrzegają program 340B jako kluczowy zasób, który umożliwia im zapewnienie większej opieki nad większą liczbą pacjentów i pomoc w wypełnianiu ich misji charytatywnych. W rzeczywistości, Kongres sprecyzował, że celem programu było rozciągnięcie w miarę możliwości ograniczonych zasobów federalnych, dotarcie do większej liczby kwalifikujących się pacjentów i zapewnienie bardziej kompleksowych usług. 4 Szpitale widzą jakiekolwiek zmniejszenie programu lub ograniczenia, w jaki sposób mogą wykorzystywać wygenerowane dochody, jako zagrożenie dla ich zdolności do opieki nad pacjentami wrażliwymi i nieubezpieczonymi. W przypadku niektórych małych zakładów DSH straty w płatnościach za narkotyki CMS mogą wynieść ponad 10% oczekiwanych przychodów z części B i mogą powodować trudności.5 Jednak niektóre zainteresowane strony, podobnie jak prawodawcy, uważają, że wszelkie utracone dochody można zrekompensować koszty ogólne, premie menedżerskie i ekspansje kapitałowe, zamiast ograniczać działalność charytatywną
[hasła pokrewne: angiografia oka cena, przychodnia stomatologiczna warszawa, zniżki dla krwiodawców ]

Powiązane tematy z artykułem: angiografia oka cena przychodnia stomatologiczna warszawa zniżki dla krwiodawców